Veelgestelde Vragen

Klik op de betreffende vraag om het antwoord te zien

Wat zijn jullie wachttijden?

Bij Opsis Oogziekenhuis streven wij ernaar om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Voor een actueel overzicht van onze wachttijden, verwijzen wij u door naar onze Wachttijden.

Wat moet ik doen bij verhindering?

Indien u verhinderd bent en niet bij de afspraak aanwezig kunt zijn, kunt u contact opnemen met onze praktijk om de afspraak af te zeggen of te verplaatsen. Dit kunt u zowel telefonisch als via de website doen. Ga hiervoor naar onze contactpagina.

Wij verzoeken u dringend uw afspraak minimaal 24 uur van te voren af te zeggen of te verplaatsen. Wanneer u dit niet doet, zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen.

Wat moet ik meenemen wanneer ik een afspraak heb?

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij u bij iedere afspraak mee te nemen:

  • Geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort, rijbewijs of vreemdelingendocument);
    let op: in de zorg geldt de legitimatieplicht voor iedereen, dus ook voor degenen die nog geen 14 jaar zijn.
  • Gegevens van uw zorgverzekeraar (pasje of inschrijvingsbewijs);
  • Een zonnebril;
    een zonnebril helpt u om fel licht te kunnen verdragen wanneer uw ogen zijn gedruppeld.
  • Uw laatst aangemeten (reserve)bril of contactlenzendoosje met vloeistof;
  • Een begeleider;
    twee mensen horen en onthouden meer dan één.
  • Actueel medicatieoverzicht;
    in principe hoeft u deze alleen mee te nemen naar uw eerste afspraak. Bent u al vaker bij ons geweest maar hebben er zich wijzigingen voorgedaan in uw medicatie? Dan vragen wij u een nieuw overzicht mee te nemen.
  • Verwijsbrief (alleen wanneer één van onze medewerkers u daar specifiek om heeft gevraagd).
Op mijn verwijsbrief staat de naam van een andere oogarts of ziekenhuis. Kan ik toch bij jullie terecht?

Ja, dat kan. U heeft namelijk vrije artsenkeuze, wat betekent dat u zelf mag beslissen waar u het liefste geholpen wordt. Daarom is het ook mogelijk om met een verwijsbrief waar een andere oogarts of ziekenhuis op vermeld staat, een afspraak bij Opsis te maken.

Moet ik mijn contactlenzen uit doen voor een afspraak?

Tijdens onderzoeken en behandelingen moeten de lenzen bijna altijd uit. Neem daarom altijd een contactlenzendoosje en vloeistof mee. Wij hebben zelf geen vloeistof voor u. Houd er bovendien rekening mee dat de lenzen pas vaak na een dag weer in mogen.

Ik heb een opmerking of klacht, wat moet ik doen?

Voor een organisatie als Opsis is het van groot belang om te weten wat patiënten van onze diensten vinden en hoe wij deze verder zouden kunnen verbeteren. Het is daarom prettig om te horen wat goed gaat, wat we zouden kunnen verbeteren en ook vernemen we het graag als iets helemaal niet zo is gelopen als u had gehoopt. Hoe u dat het best aan ons kunt laten weten, leest u in deze informatiefolder.

Bent u al een patiënt bij Opsis en heeft u een vraag?

Klik dan hier als u een vraag heeft.

Staat uw antwoord er niet tussen?

Neem dan contact met ons op.

Wilt u een afspraak maken?

of bel 088 664 9674